ایست قلبی چیست، تشخیص و درمان آن چگونه است؟

ایست قلبی یک بیماری قلبی جدی است. لغت بازداشت به معنای توقف یا توقف است. در ایست قلبی، ضربان قلب متوقف می شود. همچنین به عنوان مرگ ناگهانی قلبی شناخته می شود.

ضربان قلب شما توسط تکانه های الکتریکی کنترل می شود. هنگامی که این تکانه ها الگوی خود را تغییر می دهند، ضربان قلب نامنظم می شود. این به عنوان آریتمی نیز شناخته می شود. برخی از آریتمی ها کند هستند، برخی دیگر سریع هستند. این اتفاق زمانی اتفاق می افتد که ریتم قلب متوقف شود.

ایست قلبی یک مسئله بهداشتی بسیار جدی است. موسسه پزشکی گزارش می دهد که هر ساله بیش از نیم میلیون نفر در ایالات متحده دچار این می شوند. این وضعیت می تواند باعث مرگ یا ناتوانی شود. اگر شما یا کسی که با او هستید علائم ایست قلبی را تجربه کردید، فوراً به دنبال کمک های بهداشتی اورژانسی باشید. می تواند کشنده باشد. پاسخ و درمان فوری می تواند یک زندگی را نجات دهد.

چه چیزی باعث ایست قلب می شود.

تعدادی از عوامل می توانند باعث ایست قلبی ناگهانی شوند. دو مورد از رایج ترین آنها فیبریلاسیون بطنی و دهلیزی است.

فیبریلاسیون بطنی

قلب شما چهار حفره دارد. دو حفره پایینی بطن هستند. در فیبریلاسیون بطنی، این حفره‌ها از کنترل خارج می‌شوند. این باعث می شود ریتم قلب به طور چشمگیری تغییر کند. بطن ها شروع به پمپاژ ناکارآمد می کنند که به شدت میزان خون پمپ شده در بدن را کاهش می دهد. در برخی موارد، گردش خون به طور کامل متوقف می شود. این ممکن است منجر به مرگ ناگهانی قلبی شود.

شایع ترین علت ایست قلبی، فیبریلاسیون بطنی است

فیبریلاسیون دهلیزی

فیبریلاسیون دهلیزی زمانی شروع می شود که گره سینوسی دهلیزی (SA) تکانه های الکتریکی صحیحی را ارسال نکند.

هنگامی که تکانه الکتریکی وارد فیبریلاسیون دهلیزی می شود، بطن ها نمی توانند خون را به طور موثر به بدن پمپ کنند. درمان فیبریلاسیون دهلیزی چگونه است؟

چه چیزی باعث ایست قلبی می شود.

چه کسانی در معرض خطر ایست قلبی هستند

برخی از بیماری های قلبی و عوامل سلامتی می توانند خطر این ایست را افزایش دهند.

قلب بزرگ

داشتن قلب غیرطبیعی بزرگ، شما را در معرض افزایش خطر ایست قلبی قرار می دهد. یک قلب بزرگ ممکن است به درستی نکوبد. عضله همچنین ممکن است بیشتر در معرض آسیب باشد

دریچه های قلب نامنظم

بیماری دریچه می تواند دریچه های قلب را نشتی یا باریک تر کند. این بدان معنی است که خون در قلب گردش می کند یا حفره ها را با خون بیش از حد بار می کند یا آنها را به اندازه کافی پر نمی کند. محفظه ها ممکن است ضعیف یا بزرگ شوند.

مشکلات ضربه الکتریکی

مشکلات سیستم الکتریکی قلب شما می تواند خطر مرگ ناگهانی قلبی را افزایش دهد. این مشکلات به عنوان اختلالات اولیه ریتم قلب شناخته می شوند.

سایر عوامل خطر برای ایست قلبی عبارتند از:

• شیوه زندگی کم تحرک
  • سابقه خانوادگی بیماری قلبی
  • سابقه حمله قلبی قبلی
  • سن بالای ۴۵ سال برای مردان و بالای ۵۵ سال برای زنان
  • جنس مرد
  • سوء مصرف مواد
  • پتاسیم یا منیزیم کم

علائم اولیه ایست قلبی اغلب علائم هشدار دهنده هستند. انجام درمان قبل از توقف قلب می تواند زندگی شما را نجات دهد. اگر در این مورد را به سر می‌برید، ممکن است:

• سرگیجه شود
  • احساس خستگی یا ضعف کنید
  • تپش قلب را تجربه کنید

ایست قلبی ممکن است قبل از وقوع علائمی نداشته باشد. اگر علائمی دارید که ادامه دارند، به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید

تشخیص ایست قلبی

در طول یک رویداد قلبی که باعث می شود قلب شما به طور موثر از ضربان خود باز بماند، ضروری است که فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. درمان پزشکی بر برگشت خون به بدن شما متمرکز است. پزشک شما به احتمال زیاد آزمایشی به نام الکتروکاردیوگرام برای شناسایی نوع ریتم غیر طبیعی قلب شما انجام خواهد داد.

برای درمان این عارضه، پزشک احتمالاً از دفیبریلاتور برای شوک قلب استفاده می کند. شوک الکتریکی اغلب می تواند قلب را به ریتم طبیعی بازگرداند.

پس از تجربه یک رویداد قلبی نیز می توان از سایر آزمایشات استفاده کرد.

برای بررسی علائم حمله قلبی می توان از آزمایش خون استفاده کرد. آنها همچنین می توانند سطح پتاسیم و منیزیم را اندازه گیری کنند.

اشعه ایکس قفسه سینه می تواند سایر علائم بیماری را در قلب جستجو کند. می‌توانید درباره درد قفسه سینه مطالعه کنید.

درمان ایست قلبی

احیای قلبی ریوی (CPR) یکی از روش های درمان اورژانسی است. دفیبریلاسیون یکی دیگر از موارد است. این درمان ها پس از قطع شدن ضربان قلب شما را دوباره به تپش می اندازند.

اگر از ایست قلبی جان سالم به در ببرید، پزشک شما ممکن است یک یا چند درمان را برای کاهش خطر حمله دیگر شروع کند.

۱- دارو می تواند فشار خون بالا و کلسترول را کاهش دهد.

۲- جراحی می تواند رگ های خونی آسیب دیده یا دریچه های قلب را ترمیم کند. همچنین می تواند انسداد رگ ها را دور بزند یا برطرف کند.

۳- ورزش ممکن است تناسب اندام قلبی عروقی را بهبود بخشد.

۴- تغییرات رژیم غذایی می تواند به کاهش کلسترول کمک کند.

چشم انداز بلند مدت ایست قلبی

ایست قلبی می تواند کشنده باشد. با این حال، درمان سریع شانس بقای شما را افزایش می دهد. درمان در چند دقیقه پس از دستگیری مؤثرتر است.

اگر ایست قلبی را تجربه کرده اید، مهم است که علت آن را درک کنید. چشم انداز بلندمدت شما به دلیل تجربه این بیماری بستگی دارد. پزشک می تواند با شما در مورد گزینه های درمانی صحبت کند تا از قلب شما محافظت کند و از تکرار مجدد ایست قلبی جلوگیری کند.